אקדים. בדיקת וידאו אי אי גי', מיועדת לסובלים מהתקפים אפילפטיים בלתי מאוזנים, או מאירועים המחקים התקפים אפילפטיים שטבעם אינו ברור. הבדיקה מאפשרת להשוות את מצב המטופל בזמן האירוע הקליני, לרישום הפעילות החשמלית המוחית. הבדיקה מתבצעת באשפוז בבית חולים ביחידה לניטור, אורכת מספר ימים ומאפשרת רישום וצילום בו-זמני. האלקטרודות מוצמדות לקרקפת אחרי חיבור האלקטרודות שמים כובע על הראש, כדי לשמור שהן לא יזוזו לעניינינו, הנחת התפילין תעשה מעל הכובע וללא ברכה, ומן הטעמים הבאים, הראשון, חציצה. נחלקו הראשונים בדין חציצה בתפילין הפוטרת מהנחתם, יש שהסיקו זאת מדין כהן שפטור מלהניח תפילין של יד מאחר שבגדי הכהונה צריכים להיות צמודים לבשרו (ע"פ ערכין דף ג' ע"ב), ומדין תפילין של ראש שצריכים להיות צמודות לשער (ע"פ זבחים דף ט' ע"א, רא"ש הל' תפילין סו"ס י"ח). הרא"ש בתשובותיו דייק מלשון הפסוק "…וטעמא משום דכתיב, …'לטוטפות בין עיניך', שלא יהא דבר חוצץ בין תפילין ובין עיניך" (שו"ת הרא"ש כלל ג', סימן ד'). ויש שהסיקו שחציצה בתפילין מעכבת מדין המצפה את תפיליו בזהב – הרי זה מדרכי החיצוניים (ע"פ מגילה כ"ד ע"ב), למחלוקת זו השלכה לגבי הנחת תפילין של ראש. שכן, לדעת הרא"ש חציצה מעכבת הן בתפילין של יד והן בתפילין של ראש. אולם, לשיטת הר"ן, דין חציצה בתפילין הינה דין הקשור רק לתפילין של יד המהווה אות אישית למניח עצמו. בתפילין של ראש משמע הפך האות הוא לאחרים, זאת למדו מהפסוק "וראו כל עמי ארץ" שממנו הסיקו כי תפילין של ראש צריכות להיות במקום בולט, ושלא כתפילין של יד המהוות אות רק למניח אותן. אכן הרשב"א למד מכאן כי אין איסור חציצה בתפילין של ראש (מגילה כ"ד ע"ב מובא בבית-יוסף או"ח סי' כ"ז), השולחן ערוך כתב שכמניחים תפילין על תחבושת יש לכסות את התפילין שלא ילמדו לעשות כן לכתחילה. השני, כובע או מצנפת. קיימת מחלוקת קדמונים ביחס להנחת תפילין של ראש על גבי כובע "אדם שהוא עלול לנזילות ואם יצטרך להניח תפלה של ראש על בשרו לא יניחם כלל, יש להתיר לו להניח תפלה של ראש על הכובע דק הסמוך לראש…" (או"ח סי' כ"ז סעי' ה'). יש מי שסבר שלא נאמר הדבר אלא בכובע דק, ראיה לכך ממעשה רב, ר' יוחנן נמנע מהנחת תפילין של ראש כל ימי החורף מחשש שיתקרר, מכך למדו, שהייתה לו מצנפת על ראשו ונמנע להסירה ולהניח התפילין על ראש מחשש שיתקרר (ע"פ ירושלמי ברכות פ"ב ה"ג, ב"י סי' כ"ז, ותשובות מהר"ם אלשקר סי' נ"ו). יש שלמדו שמותר להניח תפילין של ראש אף על מצנפת עבה (שו"ת הרשב"א שם). הרב עובדיה יוסף כותב דהמצנפת היא לכבוד ולתפארת וכלל הוא 'כל לנאותו אינו חוצץ' (ע"פ סוכה ל"ז ע"א, הגאון ר' אלכסנדר שמואל היילפרין ז"ל שו"ת מהרא"ש סי' ע"ב, שו"ת יביע אומר חלק ב' אורח חיים סימן ב'). ראוי לציין שכשהבית מונח כראוי והחציצה הינה רק ברצועות כתב ה'חיי אדם' בשם המגן אברהם שבמקרה זה ניתן גם לברך (ילקוט יוסף סי' כ"ז סוף הערה י"ד).
האם אמירת וידוי עם החולה מותרת בשבת?
וידוי הוא אחד מחלקי התשובה והוא מצווה מן התורה להתוודות על פשע או חטא שביצע האדם כשעבר על מצוות לא תעשה, או ביטל מצוות עשה. בנוסף לווידוי האישי, נקבע בתפילה נוסח וידוי. נוסף על התפילה, נהוג כי אדם הנוטה למות אומר וידוי לפני מותו מצוות וידוי הינה מצווה חשובה, יסודה...