אה שמירת שבת כהלכתה (פל”ד סי”ז ובהערה עו) שנחלקו הפוסקים אם כל תרופה שנוטלים בתקופה ארוכה מותר לקחת בשבת, או רק באופן שיש חשש שמא יחלה מותר לקחת, ולהלכה מחמירים בכך מלבד תרופות המיועדות לייצב את מצבו הרפואי של אדם ולמנוע נזק, ויטמינים כיון שהם לא כדרך מאכל בריאים, הגם שגם בריאים לוקחים אותם אבל כיון שניטלים כדי לחזק את מזג הבריאות, הרי זה ככל תרופות שאסרו חז”ל לקחת כשזה רק למיחוש ולא לצורך חולה וכשזה לא צורת מאכל בריאים, ובודאי ההמנעות יום אחד אינה מביאה נזק. ואי”ז דומה למש”כ בשו”ת ציץ אליעזר (חי”ד סי’ נ) להתיר לקחת ויטמינים ששם מדובר באדם שרוצה להוסיף סתם ולקחת ויטמינים לשמור משקל וכד’, והוא בא כתוסף לאוכל וכד’, אולם כשזה בא רק כדי לחזק את מזגו אסור, וכן הוא בשמירת שבת כהלכתה (שם סעי כ) ע”ש.
האם אמירת וידוי עם החולה מותרת בשבת?
וידוי הוא אחד מחלקי התשובה והוא מצווה מן התורה להתוודות על פשע או חטא שביצע האדם כשעבר על מצוות לא תעשה, או ביטל מצוות עשה. בנוסף לווידוי האישי, נקבע בתפילה נוסח וידוי. נוסף על התפילה, נהוג כי אדם הנוטה למות אומר וידוי לפני מותו מצוות וידוי הינה מצווה חשובה, יסודה...